• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Fairlo, max 100000kr

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
376
Poäng
517
Men att lägga inte jättelångt från hälften av nertoinkomsten på räntor är illavarslande, hur mycket betalar du då för lånen inkl amorteringar?
Men Fairlo har ju sagt att de inte tittar på annat hos Bisnode än nya betalningsanmärkningar och skuldsaldo? Annars är det att autogiro ska dras och går på eget?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 361
Mottagna reaktioner
799
Poäng
677
Men Fairlo har ju sagt att de inte tittar på annat hos Bisnode än nya betalningsanmärkningar och skuldsaldo? Annars är det att autogiro ska dras och går på eget?
Som sagt tidigare i tråden påstår deras kundtjänst att inför lanseringen av 100.000 har de tillfälligt valt att även kolla "scoore" som bygger bland annat på bisnode data.

Och ja det är väl sunt om de kollar lite extra när vi når dessa nivåer.
 

Maddc1ty

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
24 Maj 2021
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
27
Poäng
102
Varför säger fairlos kundtjänst att antalet ansökningar man gör hos dem inte påverkar? Vill de inte betala ut kans
Jag provade också ansöka om höjning idag, har 50 tkr idag och betalat i tid via autogiro cirka 2 år? Har bara 3 ff på Bisnode men fick avslag, i övrigt inget skuldsaldo eller betalningsanmärkningar. Högt underskott (ca133 tkr) men har också 28 000kr efter skatt i månaden så OK inkomst..
Hej! Du skriver att du betalat i tid i två år, men 50 k har inte funnits så länge. Hur länge har du haft 50 k, dvs. Hur många lyckade dragningar har du haft efter att du höjt till 50?
 

Kristinaaa

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
1 Maj 2021
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
10
Poäng
26
Hej! Du skriver att du betalat i tid i två år, men 50 k har inte funnits så länge. Hur länge har du haft 50 k, dvs. Hur många lyckade dragningar har du haft efter att du höjt till 50?
Kommer inte ihåg hur länge jag haft 50 K men haft minst 5 st lyckade dragningar på det beloppet :)
 

Inflames

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
940
Mottagna reaktioner
404
Poäng
537
Så här svara de mig när jag ba om vilka parametrar de går efter
 

Bilagor

  • D51AE828-7479-439C-B1D4-6F851B88BF77.jpeg
    D51AE828-7479-439C-B1D4-6F851B88BF77.jpeg
    149.8 KB · Visningar: 148

Maddc1ty

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
24 Maj 2021
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
27
Poäng
102
Kommer inte ihåg hur länge jag haft 50 K men haft minst 5 st lyckade dragningar på det beloppet :)
Då uppfyller ju du iaf kravet om tre lyckade dragningar. Verkar som att dom blivit hårdare vad gäller 100 k eller så gjorde dom bort sig vid lanseringen eftersom många med usla förutsättningar fick 100 k, och nu behöver dom få in kapital innan dom kan börja låna ut igen...det är iof bra att dom vill att kalkylen ska gå runt för folk :) ni som fått 100 k, har ni haft stort underskott?
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 636
Mottagna reaktioner
2 530
Poäng
1 677
Då uppfyller ju du iaf kravet om tre lyckade dragningar. Verkar som att dom blivit hårdare vad gäller 100 k eller så gjorde dom bort sig vid lanseringen eftersom många med usla förutsättningar fick 100 k, och nu behöver dom få in kapital innan dom kan börja låna ut igen...det är iof bra att dom vill att kalkylen ska gå runt för folk :) ni som fått 100 k, har ni haft stort underskott?
Beror på vad som anses som stort,
Men jag har ca 13 % av min inkomst i underskott :)
 

Maddc1ty

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
24 Maj 2021
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
27
Poäng
102
Beror på vad som anses som stort,
Men jag har ca 13 % av min inkomst i underskott :)
Tack för svar! Räknade ut nu att jag har 11% av inkomst i underskott. Men som sagt så sa kundtjänst till mig att jag bara har två lyckade dragningar sedan ökning till 50 och att jag måste vänta till aug.
 

Maddc1ty

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
24 Maj 2021
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
27
Poäng
102
Jag har provat att ansöka flera gånger som en chansning i hopp om att höja. Jag frågade därefter Fairlos kundtjänst om antalet förfrågningar hos dem påverkar utfallet hurvida jag blir beviljad eller ej senare. De svarade att antalet förfrågningar inte spelade
Så synar man deras svar här till mig så menar de att möter man med redan bra kreditvärdigt så behövs inga 3 autogiro. Vill sägas att Bisnode bör vara över 4 iaf för att gå från 10-100000 direkt. Andra dödliga med Bisnode 1-2 får helt enkelt sköta sina betalningar.
Det knasiga är att personer med 100+ förfrågningar gått från 20 till 100 direkt. Och vi alla vet att man inte har en 4a på bisnode om man har så många förfrågningar och ett rejält underskott.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp